Regulamin
Regulamin Sklepu Internetowego Limesto
Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym Limesto prowadzonym przez Sprzedawcę pod adresem www.limesto.pl
Każda osoba, która korzysta ze Sklepu Internetowego Limesto jest zobowiązana zapoznać się z niniejszym Regulaminem umieszczonym pod adresem www.limesto.pl i zaakceptować jego postanowienia.
§ 1.
[Słowniczek]
W następujący sposób zdefiniowano w Regulaminie poszczególne sformułowania:
- Regulamin: niniejszy Regulamin Sklepu.
- Sprzedawca: Limesto Owsiejew Bogdan ul. Pszeniczna 2P, 15-597 Białystok, NIP 966-131-71-41, REGON: 389782981, prowadzący sprzedaż w ramach Sklepu Internetowego oraz świadczący inne usługi za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Sklep: prowadzony przez Sprzedawcę Sklep Internetowy, dostępny pod adresem internetowym www.limesto.pl.
- Klient: osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.
- Konsument: Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Kupujący: Klient, Konsument.
- Towar: rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
- Umowa Sprzedaży: umowa sprzedaży Towaru w rozumieniu aktualnie obowiązującej ustawy Kodeks cywilny zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, z wykorzystaniem Sklepu Internetowego.
- Zamówienie: oświadczenie woli Kupującego składane Sprzedawcy określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- System: system teleinformatyczny tj. zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
- Newsletter: usługa elektroniczna, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom i Konsumentom otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych informacji dotyczących towarów prezentowanych w Sklepie Internetowym, w tym o nowościach i promocjach, na podany przez Kupującego adres e-mail lub numer telefonu, za wyraźną Jego zgodą.
§ 2.
[Zasady ogólne]
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Kupującego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień.
- Sprzedawca prowadzi w ramach Sklepu Internetowego sprzedaż na odległość za pośrednictwem sieci Internet.
- Wszystkie Towary oferowane w Sklepie są nowe, produkowane na zamówienie w kolorystyce wybranej przez klienta, zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych.
- W ramach wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca w celu realizacji zakupów, Kupujący powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzeniem podłączonym do sieci Internet, spełniającym następujące minimalne wymagania techniczne:
- łącze internetowe o przepustowości 56.6k lub szybsze,
- procesor 2.40GHz lub szybszy, wyposażony w 8 GB lub więcej pamięci operacyjnej RAM,
- przeglądarka internetowa z włączoną obsługą javascript oraz plików cookies.
- minimalna rozdzielczość ekranu 1920x1080 pikseli.
- Kupujący zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa, w szczególności treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.
- Kupujący zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego, w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość treści umieszczonych w ramach Sklepu Internetowego lub jego elementy techniczne.
- Kupujący zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem, w szczególności zobowiązuje się do nierozsyłania spamu oraz nieprowadzenia na stronach internetowych Sklepu Internetowego jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej, promocyjnej itp.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu Internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do błędów typograficznych. Kolorystyka przestawianych produktów na stronie internetowej może odbiegać od rzeczywistości z uwagi na ustawienia komputera Kupującego, jego karty graficznej, ustawienia monitora itp.
- Kupujący może wyrazić zgodę na zamówienie Newslettera. Zamówienie Newslettera dokonywane jest poprzez podanie adresu e-mail w wyznaczonym miejscu na stronie głównej Sklepu lub zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu rejestracyjnym. Zamówienie Newslettera jest dobrowolne i nieodpłatne. Usługa Newslettera świadczona jest przez czas nieoznaczony. Kupujący może zrezygnować z Newslettera w każdym czasie poprzez wysłanie informacji do Sprzedającego o rezygnacji z Newslettera.
§ 3.
[Rejestracja]
- W celu rejestracji Kupujący powinien wypełnić formularz rejestracyjny. Kupujący w procesie rejestracji powinien zaakceptować Regulamin. Akceptacja Regulaminu oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną oraz zawierania Umów Sprzedaży.
- Hasło Kupującego nie jest znane Sprzedawcy. Kupujący ma obowiązek zachowania zarówno loginu jak i hasła w tajemnicy oraz chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
- Rejestracja w Sklepie Internetowym jest nieodpłatna.
- Po zarejestrowaniu się Kupującego w Sklepie Internetowym, każdorazowe jego logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym.
- Kupującemu przysługuje prawo do żądania usunięcia założonego konta. W tym celu Kupujący powinien wysłać Sprzedawcy wiadomość e-mail na adres: biuro@limesto.pl.
§ 4.
[Składanie Zamówień]
- Informacje o Towarach dostępnych w ramach Sklepu Internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
- Ceny Towarów wskazanych na stronach internetowych Sklepu Internetowego:
- zawierają podatek VAT i podawane są w złotych polskich,
- nie zawierają kosztów dostawy.
- w momencie wyświetlenia podsumowania zamówienia do cen katalogowych doliczany jest koszt dostawy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Towarów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych. Uprawnienie, o którym mowa powyżej, nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed dokonaniem zmiany ceny Towarów.
- Promocje zamieszczone przez Sprzedawcę w ramach Sklepu Internetowego nie podlegają łączeniu, o ile co innego nie wynika z treści oferty.
- Sprzedawca jest uprawniony do wprowadzania maksymalnej ilości sztuk danego Towaru objętego jednym Zamówieniem.
- Kupujący składa Zamówienia poprzez System wykorzystywany w ramach Sklepu Internetowego.
- Zamówienia mogą być składane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
- W celu złożenia Zamówienia Kupujący powinien:
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji
- wybrać Towar będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Kupuję”;
- wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Towaru i gdzie Kupujący będzie miał możliwość pokwitowania odbioru towaru, wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- kliknąć przycisk ”Realizuj zamówienie z obowiązkiem zapłaty”,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności,
- opłacić Zamówienie w określonym terminie.
- Zamówienie jest skuteczne, jeśli Kupujący prawidłowo wypełni formularz zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu Internetowego, w szczególności prawidłowo poda swoje dane kontaktowe, w tym dokładny adres korespondencyjny, adres na który Towar ma zostać wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail.
- Skuteczne złożenie Zamówienia przez Kupującego oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru objętego Zamówieniem.
- Sprzedawca potwierdza złożenie Zamówienia przez Kupującego poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej podanej przez Kupującego w procesie rejestracji, zawierającej w swej treści potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę stanowi oświadczenie o przyjęciu oferty Kupującego.
- Kupujący wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT, która zostanie przesłana drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail.
- W razie potrzeby przesłania faktury papierowej należy zaznaczyć to przy składaniu zamówienia, wysyłając informację na adres mailowy: biuro@limesto.pl, bądź poprzez formularz kontaktowy dostępny w zakładce „Wyślij wiadomość”. Klient zobowiązany jest wówczas do podania pełnych danych niezbędnych do prawidłowego wystawienia faktury VAT:
- Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Kupujący powinien wybrać taką opcję w ramach posiadanego konta w Systemie Teleinformatycznym prowadzonym w ramach Sklepu Internetowego.
- Rozpoczęcie realizacji Zamówienia następuje z chwilą uznania rachunku bankowego Sprzedawcy w wyniku wpłaty dokonanej przez Kupującego. Sprzedawca podaje rachunek bankowy, o którym mowa powyżej w treści wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 11. Do momentu zaksięgowania całej należności na rachunku bankowym zamówiony Towar pozostaje własnością Sprzedającego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia w przypadku braku dostępności Towarów. Zastrzega sobie również możliwość zmiany terminu dostawy, bądź dostawy częściowej w skutek wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta/Konsumenta z tytułu następstw związanych z opóźnieniem Towaru.
- imię i nazwisko/firma,
- adres zamieszkania/siedziby
- numer NIP (w przypadku firm), numer PESEL (osoby fizyczne),
- numer zamówienia,
- adres korespondencyjny.
§ 5.
[Koszty i termin wysyłki]
- Sprzedawca wysyła Towar zamówiony przez Kupującego pod adres wskazany przez Kupującego w formularzu zamówienia.
- Zamówiony Towar standardowo wysyłany jest w terminie od 4 do 6 tygodni od daty zaksięgowania kwoty należnej za produkt po uprzednim potwierdzeniu przyjęcia zamówienia. Każdorazowo termin realizacji jest weryfikowany i podawany Klientowi wraz z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
- Sprzedawca poinformuje Kupującego niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
- Towar dostarczany jest za pomocą wyspecjalizowanych przedsiębiorstw świadczących usługi transportowe lub bezpośrednio przez producenta oferowanego towaru.
- Koszt wysyłek został określony w zakładce „Jak kupować?” i dotyczy dostaw na terytorium Polski. W przypadku zamówienia towaru poza terytorium Polski należy każdorazowo skontaktować się ze Sprzedającym w celu ustalenia kosztów dostawy.
- O wysyłaniu Towaru Klient zostanie powiadomiony drogą mailową. Przy wyborze przesyłki kurierskiej, Klient może otrzymać pocztą elektroniczną dane identyfikujące przesyłkę.
- Przesyłka z Towarem dostarczona jest na koszt Kupującego, zgodnie z terminem podanym w ofercie sprzedaży Towaru zamieszczoną w ramach Sklepu Internetowego, który rozpoczyna swój bieg w dniu następującym po dniu uznania rachunku bankowego Sprzedawcy, tj. w dniu otrzymania przez Sprzedawcę zapłaty przez Kupującego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany terminu dostawy bądź dostawy częściowej w skutek nieprzewidzianych okoliczności. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu następstw związanych z opóźnieniami w dostawie.
- W przypadku zamówienia kilku sztuk towaru towar co do zasady pakowany jest zbiorczo (jeśli pozwalają na to wymiary produktu i zabezpieczenia przed uszkodzeniem) w jedną przesyłkę chyba że, wybierając sposób dostawy Klient wskaże inny sposób pakowania i zaznaczy opcje odrębnej dostawy dla każdego produktu.
- Zamówione towary dostarczane są na adres dostawy wskazany przez Kupującego. Jako adres dostawy rozumiany jest adres wskazany przez Zamawiającego w formularzu Zamówienia.
- Przed dostawą Kupujący powinien upewnić się, że osoba uprawniona do odbioru Towaru znajduje się pod adresem wskazanym jako adres dostawy. Osoba wskazana w formularzu zamówienia ma obowiązek pokwitować odbiór Towaru. Sprzedawca nie zapewnia wyładunku Towaru z pojazdu i pozostałych czynności z nim związanych tj.: wniesienie, usunięcie opakowań, montaż.
- Ryzyko przypadkowego zniszczenia, pogorszenia jako również ryzyko transportowe ponosi od momentu przekazania towaru spedytorowi Kupujący. W przypadku stwierdzenia śladów uszkodzeń w czasie transportu Kupujący ma obowiązek zaznaczyć ten fakt na „Liście przewozowym” w momencie odbioru towaru. W przypadku szkód transportowych wykrytych po przyjęciu dostawy należy ten fakt zgłosić Sprzedawcy drogą mailową w ciągu 1 dnia roboczego od daty dostawy.
§ 6.
[Płatności]
- Obowiązuje przedpłata w wysokości 100% wartości zamówienia. Płatności dokonywane są na podstawie faktur proforma przesyłanych do Klienta drogą mailową w chwili złożenia zamówienia.
- Kupujący uiszcza cenę sprzedaży Towaru poprzez dokonanie w ramach posiadanego przez niego rachunku bankowego dyspozycji przelewu na rachunek bankowy Sprzedawcy podany w potwierdzeniu złożenia Zamówienia.
- Termin na wykonanie płatności wynosi 7 dni od dnia potwierdzenia zamówienia przez Sklep.
- Klient ma prawo ustalić indywidualny termin płatności z upoważnionym do tego przedstawicielem Sklepu.
§ 7.
[Warunki reklamacji]
- Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi w stosunku do Klientów.
- Reklamacje dotyczące zamówionych towarów mogą być składane drogą mailową na adres: biuro@limesto.pl, za pomocą listu poleconego wysłanego na adres ul.
- Pszeniczna 2P, 15-597 Białystok lub telefonicznie pod numerem telefonu: +48 606 112 692 w dni robocze od godz. 10.00 do godz. 18.00.
- Konsument zawierający umowę ze Sprzedawcą ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne produktów ogranicza się do kwoty, jaką Konsument zapłacił Sprzedawcy za nabycie danego Towaru.
- W celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę Kupujący powinien podać następujące dane: imię i nazwisko, adres, miejsce dostawy, dane kontaktowe oraz dane pozwalające na identyfikację sprzedaży (np. login, numer zamówienia, data transakcji) wraz z opisem reklamacji zawierającym zdjęcia ukazujące usterki.
- Reklamacje zgłaszane przez Klienta będą rozpatrywane w terminie do 14 (czternastu) dni od momentu ich zgłoszenia. Brak oświadczenia w tym terminie uważa się za uznanie roszczeń zgłoszonych przez Klienta.
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Kupującego Sprzedawca niezwłocznie wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Nie wpływa to na możliwość złożenia przez Kupującego oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba, że Klient zastrzeże inną formę kontaktu. Rozstrzygnięcie reklamacji zostanie dodatkowo przesłane drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail.
§ 8.
[Rezygnacja z zamówienia oraz odstąpienie od umowy]
- Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży Towaru zakupionego w Sklepie Internetowym w terminie 14 (czternastu) dni od zawarcia Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny.
- Bieg terminu do odstąpieniu od umowy rozpoczyna się :
- od daty otrzymania zrealizowanego Zamówienia (wydania Towaru),
- od daty otrzymania przez Konsumenta ostatniej części zrealizowanego Zamówienia (jeżeli Zamówienie jest realizowane w częściach).
- Odstąpienie od umowy wymaga złożenia oświadczenia na piśmie w terminie wskazanym w ust. 1 powyżej. Konsument może skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu znajdującego się na stronach internetowych Sklepu Internetowego: Oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Sklep dopuszcza możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną na adres biuro@limesto.pl. Po otrzymaniu oświadczenia drogą elektroniczną, Sklep niezwłocznie prześle Klientowi będącemu Konsumentem, na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu Sprzedawcy Towaru na adres: ul. Pszeniczna 2P, 15-597 Białystok lub przekazania go osobie upoważnionej przez Sklep do odbioru, w stanie niewykraczającym poza konieczny do stwierdzenia charakter Towaru, a także jego cechy i funkcjonowanie. Sprzedawca zwróci Konsumentowi uiszczoną przez Konsumenta cenę sprzedaży pomniejszoną o koszt dostawy.
- Bezpośredni koszt zwrotu Towaru w wyniku odstąpienia ponosi Konsument. Jednocześnie Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakter Towaru, jego cech lub funkcjonowania.
- Konsument, który odstąpił od umowy ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy, niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
- Zwrot dostarczanego Towaru jest możliwy po uprzednim uzgodnieniu ze Sprzedającym.
- Prawo zwrotu nie dotyczy Klientów. W przypadku decyzji o zwrocie zakupionego towaru, przez Klienta, z przyczyn leżących po jego stronie (pomyłka, niedopasowanie do potrzeb itp.) prosimy o kontakt z naszym biurem.
§ 9.
[Zwrot należności]
- Sprzedawca dokona zwrotu należności niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych w przypadku:
- odstąpienia od umowy, o którym mowa w § 8,
- uznania reklamacji i braku możliwości wymiany Towaru, usunięcia wady Towaru lub obniżenia ceny.
- W przypadku zwrotu Towaru w wyniku odstąpienia od umowy Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca dokona zwrotu należności na rachunek bankowy, o którym mowa w § 6 ust. 2 Regulaminu.
§ 10.
[Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych]
- Administratorem danych osobowych przekazywanych przez Klientów Sklepu Internetowego w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupujących, wykorzystywane są przez Sprzedawcę w celu realizacji Umów Sprzedaży, w zawiązku z tym mogą być przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za dostawę zakupionych Towarów do Kupującego.
- Kupujący ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych w celu ich aktualizacji i weryfikacji w każdym czasie.
- W trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Realizuj zamówienie z obowiązkiem zapłaty” Kupujący ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych osobowych poprzez edycję profilu konta.
- Weryfikacji danych lub korekty Zamówienia można dokonać także poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Sprzedawcy na adres: biuro@limesto.pl.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej Umowy Sprzedaży następuje przez przesłanie stosownej wiadomości e-mail do Klienta.
- Treść zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w Systemie Teleinformatycznym Sprzedawcy oraz udostępniana na każde żądanie Klienta.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek ich niepodanie może uniemożliwić realizację umowy.
§ 11.
[Zmiana Regulaminu]
- Kupujący posiadający konto w Sklepie Internetowym jest każdorazowo informowany przez Sprzedawcę o zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail.
- Zamówienie złożone przez Kupującego przed rozpoczęciem obowiązywania nowego Regulaminu będzie realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
§ 12.
[Postanowienia końcowe]
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Kodeksu cywilnego.
- Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem na tle niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sklepem a Klientami, będą rozpatrywane przez Sąd powszechny rzeczowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
30.08.2021.
Załącznik 1: Pouczenie o odstąpieniu od umowy.pdf
Załącznik 2: Formularz odstąpienia od umowy.docx
Załącznik 3: Polityka prywatności-i-cookies.pdf